تقدیر از برترین‌های مسابقه طرح کتیبه کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف

در مراسمی که با حضور برخی از مسئولین دانشگاه، طراحان و داوران مسابقه “طرح كتيبه كتابخانه مركزی" برگزار شد، برترین‌های این مسابقه معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، روز چهارشنبه 20 تیرماه 1403، مراسم اعلام نتایج فراخوان طراحی کتیبه کتابخانه مرکزی، با حضور دکتر موسوی و برخی از مسئولین دانشگاه، طراحان و داوران این مسابقه، در محل سالن توس کتابخانه مرکزی برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر موسوی رئیس دانشگاه اظهار کرد: این ساختمان با نام مؤسس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر مجتهدی، مزین شده است. طراحی و اجرای کتیبه پیش‌بینی‌شده در نمای این ساختمان، پس از گذشت چندین سال، هنوز باقی مانده بود. در زمان ریاست دکتر جلیلی به این مسئله اهتمام ورزیده شد و بنده نیز از شروع فعالیتم به‌عنوان رئیس دانشگاه این توفیق را یافتم که در حمایت از اجرای این طرح سهیم باشم. وی تاکید کرد که این کتیبه فاخر که مبتنی بر فرهنگ ایران اسلامی است، در محل موردنظر اجرا شود. دکتر موسوی در پایان سخنان خود از دست اندرکاران اجرای این طرح تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه مهندس میرزایی مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه ضمن تشکر از مجریان این طرح، در خصوص فرآیند طراحی کتیبه از مرحله ارائه ایده تا برگزاری مسابقه و انتخاب طرح برگزیده به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: زمانی که این بنا در حال ساخت بود، با تصمیمات مسئولین وقت دانشگاه بخشی از نمای جنوبی این بنا خالی ماند تا یک طرح هنری و فرهنگی و یک اثر فاخر و مانا بر آن اجرا شود و در دانشگاه صنعتی شریف بدرخشد.

پس از بهره‌برداری از بنای کتابخانه در سال 1375 تاکنون، مدیران مختلف وقت کتابخانه، برای اجرای طرح کتیبه پیگیری‌های زیادی کرده‌اند. در سال 1401 و دوره ریاست دکتر جلیلی، ایشان در جلسه‌ای که در کتابخانه حضور داشتند بر تحقق این موضوع تاکید مجدد کردند.

پس از آن با بررسی موضوع توسط مدیران و صاحب‌نظران و با درنظرگرفتن جوانب مختلف کار و مبانی نظری فراخوان طرح آماده و به هیئت رئیسه ارائه شد که خوشختانه با تایید هیئت رئیسه در دستور کار قرار گرفت و با دستور دکتر موسوی این پروژه آغاز شد.

مهندس میرزایی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تامین منابع مالی، طرح مورد نظر بزودی آغاز شده و این اثر فاخر اجرا شود و به یادگار بماند.

در ادامه دکتر رقابی مدیر مسابقه و مهندس ارفعی رئیس کمیته داوران به ارائه گزارشی از روند مسابقه از مرحله فراخوان تا انتخاب طرح برگزیده پرداختند.

گفتنی است پیش از این کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف طی فراخوانی از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و کارکنان دانشگاه دعوت کرده بود تا با ارائه ایده‌ها و طرح‌های پیشنهادی خود، در اجرای کتیبه نمای ساختمان کتابخانه مرکزی شرکت کنند. در پی این فراخوان، علاقمندان طرح‌های خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کردند که از بین طرح‌های ارسالی 7 طرح پذیرفته و شایسته تقدیر اعلام شد. در این میان؛ طرح مشترک مهندس جهانگیر باقرلی و مهندس تی‌تی وکیلی با کسب رتبه اول، طرح مهندس احمد طالبی‌نژاد با کسب رتبه دوم و طرح مشترک دکتر حسین پورمهدی قائم‌مقامی و دکتر آزاده خاکی‌قصر با کسب رتبه سوم  برگزیده این مسابقه معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در پایان، با حضور رئیس دانشگاه، از طراحان برگزیده و شایسته تقدیر همچنین اعضای کمیته داوران با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

طرح برترمسابقه با کسب رتبه اول